Bolid

RTX

business
200KG

MASA BOLIDU

stopwatch
3s

PRZYSPIESZENIE 0-100 km/h

pistons
87KM

MOC NA KOŁACH

dashboard
151km/h

MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ

AERODYNAMICS

 

Stworzony przez nas pakiet aerodynamiczny jest najlżejszy w swojej klasie. Dbamy o to, żeby każdy element zestawu jak najlepiej spełniał swoją rolę. W tym sezonie zastosowaliśmy zagięte mocowania na dole endplate’ów, co w znacznym stopniu poprawiło działanie tuneli chłodniczych. Co więcej sztywność tylnego skrzydła została poprawiona poprzez ulepszenie jego mocowań. Użycie dwóch chłodnic pozwoliło na uzyskanie pełnej symetrii aerodynamicznej. Co więcej, potrafimy sterować środkiem ciśnienia całego pakietu za sprawą regulowanych flap przedniego skrzydła.

POWERTRAIN

 

Sercem naszego bolidu jest sprawdzona jednostka spalinowa CBR600RR, w której zastosowaliśmy elektryczną przepustnicę, a także ulepszyliśmy jej charakterystykę. Teraz pełnia mocy jest dostępna już od najniższych obrotów. Dodaliśmy drugą szynę paliwową. Masa elementów wirujących w całym układzie napędowym została zredukowana. Dzięki zmniejszeniu wysokości układu olejowego i zamontowania układu wydechowego na niższym poziomie, obniżyliśmy środek ciężkości aż o dwa centymetry. Wszystko po to, aby układ napędowy bolidu RTX był dopracowany do perfekcji.

NASZE OSIĄGNIĘCIA

RT08

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 1 miejsce Formula SAE Italy 2017
  • 3 miejsce Formula Student Czech Republic 2017

ACCELERATION

  • 1 miejsce Formula SAE Italy 2017
  • 1 miejsce Formula Student Czech Republic 2017

RT09

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 3 miejsce Formula SAE Italy 2018
  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2018

ACCELERATION

  • 1 miejsce Formula SAE Italy 2018
  • 1 miejsce Formula Student Czech Republic 2018

RTX

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2019

ENDURANCE

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2019

AUTOCROSS

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2019

SUSPENSION

 

Poprzedni sezon był dla działu suspension przełomowym. Powodów tego jest wiele. Najważniejszy to zmiana układu zawieszenia na przedniej osi. Dwa dampery i stabilizator typu U-bar ustąpiły miejsca układowi aż trzech damperów i stabilizatora typu T-bar. Pozwala to na oddzielną kontrolę przechyłu auta w osi poprzecznej i wzdłużnej, co z kolei powoduje lepsze wykorzystanie pakietu aerodynamicznego. Już drugi rok z rzędu możemy poszczycić się własnymi zaciskami i tarczami hamulcowymi. Zastosowaliśmy inną konstrukcję złożenia koła. Piastę zintegrowaną z wheelcenterem rozdzieliliśmy na standardowe rozwiązanie piasta i osobno wheelcenter. Taki układ jest nieznacznie cięższy, ale zapewnia nam dużo łatwiejszy i szybszy serwis. Użycie nowych, lżejszych i sztywniejszych opon o mniejszym wymiarze zewnętrznej średnicy przekłada się na lepszą przyczepność i skuteczniejsze ograniczenie bezwładności kół.

ELECTRONICS

 

Każda dodatkowa informacja o naszym bolidzie jest na wagę złota. Sieć czujników bezprzewodowych, które zbierają informację o każdej, pojedynczej części RTX’a jest więc rozwiązaniem nieocenionym. Dodatkowo jesteśmy w stanie odczytywać zebrane dane w czasie rzeczywistym. Wszystko za sprawą równoległej telemetrii wykorzystującej częstotliwość 2.4 GHz oraz standard bezprzewodowego przesyłu danych LTE. Analiza informacji dostarczanych przez powyższy system, przyśpiesza i bardzo ułatwia znalezienie przyczyny ewentualnej usterki. Wiązka elektryczna wyróżnia się tym, że została wykonana zgodnie ze standardami lotniczymi, a co za tym idzie jest lekka, a jednocześnie bardzo wytrzymała.

ZOBACZ NASZ BOLID W AR

Aktualnie model AR bolidu RTX działa jedynie na urządzeniach wyposażonych w przeglądarkę Safari. W przyszłości rozszerzymy dostępność o inne przeglądarki.

CHASSIS

 

Bolid RTX może poszczycić się hybrydową konstrukcją struktury nośnej, łączącą w sobie stal wraz z włóknem węglowym. Monocoque został wykonany w technologii F1. Budując model RTX zadbaliśmy o ergonomię kierowcy i stworzyliśmy ją z myślą o jego spersonalizowanym położeniu w przestrzeni. Za kierownicą naszej konstrukcji może zasiadać osoba mieszcząca się pomiędzy dziewięćdziesiątym piątym centylem mężczyzn, a piątym centylem kobiet. Inżynierowie konstruujący strukturę nośną zwrócili uwagę na potrzeby serwisowania bolidu. Wyjęcie baku, kolektora i silnika jest teraz dużo prostsze i szybsze, a jak wiadomo, dodatkowego czasu podczas zawodów nigdy za wiele.