Bolid

RT11

business
199KG

MASA BOLIDU

stopwatch
3s

PRZYSPIESZENIE 0-100 km/h

pistons
87KM

MOC NA KOŁACH

dashboard
151km/h

MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ

AERODYNAMICS

 

Kolejna ewolucja lekkiego pakietu aerodynamicznego o masie 8kg, wykonanego z włókna węglowego. Jedną z najbardziej widocznych zmian w stosunku do naszego poprzedniego bolidu są nowe tunele chłodnicy zaprojektowane by zmaksymalizować wydajność układu chłodzenia w każdych warunkach. Przednie skrzydło zostało przemodelowane, zachowując możliwość regulacji balansu aerodynamicznego, a mocowania całego pakietu zostały zoptymalizowane pod względem wygody obsługi.

POWERTRAIN

 

W porównaniu do wcześniejszej konstrukcji zastosowaliśmy nowy układ dolotowy, który dostarcza do silnika więcej powietrza. Zastosowano drugą szynę paliwową, a auto posiada 8 wtryskiwaczy paliwowych. Ma to poprawić osiągi samochodu oraz zwiększyć wydajność silnika. Innowacyjny komorowy bak paliwa, w którym paliwo przelewa się podczas obciążeń działających na bolid w trakcie przejazdów, pozwala na wykorzystanie całego wlewanego paliwa. Autorski układ smarowania z obrotowym smokiem olejowym, który reaguje na przeciążenia w trakcie zakrętów oraz przyspieszania, pozwala wyeliminować spadki ciśnienia oleju w silniku.

NASZE OSIĄGNIĘCIA

RT08

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 1 miejsce Formula SAE Italy 2017
  • 3 miejsce Formula Student Czech Republic 2017

ACCELERATION

  • 1 miejsce Formula SAE Italy 2017
  • 1 miejsce Formula Student Czech Republic 2017

RT09

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 3 miejsce Formula SAE Italy 2018
  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2018

ACCELERATION

  • 1 miejsce Formula SAE Italy 2018
  • 1 miejsce Formula Student Czech Republic 2018

RTX

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2019

ENDURANCE

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2019

AUTOCROSS

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2019

RT11

KLASYFIKACJA GENERALNA

  • 3 miejsce Formula Student Czech Republic 2021

SKIDPAD

  • 1 miejsce Formula Student Netherlands 2021
  • 3 miejsce Formula Student Germany 2021
  • 3 miejsce Formula Student Czech Republic 2021

BUSINESS PLAN PRESENTATION

  • 3 miejsce Formula Student Netherlands 2021

ENDURANCE

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2021

ENGINEERING DESIGN

  • 2 miejsce Formula Student Czech Republic 2021

ACCELERATION

  • 3 miejsce Formula Student Czech Republic 2021

SUSPENSION

 

W dziale zawieszenia udało się zredukować masę większości elementów jak i poprawić ich serwisowalność. Czujniki prędkości kół zyskały większą dokładność i niezawodność. Bardzo ważne są odczucia kierowców podczas jazdy, dlatego po otrzymaniu feedbacku w kwestii pedaliery, zdecydowaliśmy się na jej przeprojektowane, aby poprawić ergonomię. Zwiększyliśmy  sztywność układu kierowniczego, a w fazie wykonawstwa poprawiliśmy niezawodność rączki i linki sprzęgła.

ELECTRONICS

 

W porównaniu do zeszłorocznego samochodu, bolid RT11 posiada zintegrowany moduł bezprzewodowych systemów takich jak GNSS, Bluetooth Low Energy, WiFI 2.4GHz. Wszystkie te podsystemy obsługuje główna jednostka, w oparciu o architekturę event-driven. Bolid zawiera sieć prawie 100 czujników, niezbędnych do prawidłowej pracy jednostki napędowej. Dzięki danym pomiarowym z sensorów, obsługiwanych przez customowe moduły pomiarowe, jesteśmy w stanie zmieniać i dostosowywać ustawiania bolidu do poszczególnych konkurencji. Kierownica zawierająca system elektroniczny z ponad 4 calowym wyświetlaczem pracuje w oparciu o Real Time Operating System. Dzięki temu możemy w każdym momencie monitorować podstawowe parametry bolidu, a każdy kierowca może dostosować ją do swoich potrzeb. W trakcie przygotowań do sezonu rozwinęliśmy także system bezprzewodowej telemetrii, która umożliwia nam monitorowanie pracy bolidu podczas jazdy.

CHASSIS

 

Hybrydowa struktura nośna bolidu RT11 złożona jest ze stalowej ramy, stanowiącej mocowanie silnika i tylnego zawieszenia oraz kompozytowego monocoque’u, wykonanego z włókna węglowego z rdzeniem aluminiowym o strukturze plastra miodu. Masa tych dwóch elementów wynosi jedynie 31 kg, a sztywność skrętna struktury kompozytowej sięga 3000 Nm/deg. Wnętrze kokpitu zostało zaprojektowane i wykonane z dbałością o wygodę i ergonomię kierowcy. Fotel z włókna węglowego dopasowany do kształtu pleców kierowcy zapewnia stabilną pozycję, nawet przy dużych przeciążeniach.