Premiera RT15e
3,4 do setki i tylko 180 kilogramów, czyli nasz nowy bolid elektryczny z systemami jazdy autonomicznej - RT15e. 🏎️
07 Jun 2025 |
Premiera
Oficjalna premiera odbyła się w Starej Garbarni we Wrocławiu i zgromadziła ponad 200 osób, wśród których znaleźli się przedstawiciele Politechniki Wrocławskiej, Partnerzy Koła Naukowego, a także osoby ze świata motorsportu i bliscy studentów.
“Na podstawie szczegółowej analizy zeszłorocznej konstrukcji, jej osiągów, a także zebranych podczas testów danych, już we wrześniu wyznaczyliśmy kluczowe obszary rozwoju RT15e. Dzięki temu udało się nam osiągnąć znaczący progres w ciągu zaledwie jednego sezonu” - mówi Bartosz Sobczak - lider techniczny Zespołu.
3,4 sekundy do setki i zaledwie 180 kilogramów, czyli RT15e - najnowsza konstrukcja naszego Zespołu. Ponad 90% jego elementów zaprojektowanych i wykonanych zostało przez Członków Koła. Zmiany względem zeszłorocznego modelu widać gołym okiem - zmieniona geometria karbonowego monocoque oraz odmienny design pakietu aerodynamicznego, z rozwiniętymi sekcjami bocznymi. Jednak to tylko niewielki procent zmian, gdyż wspomniane sekcje boczne, kryją w sobie całą jednostkę sterowania przygotowaną i zaprogramowaną przez studentów. Modyfikacji uległy także tylne zwrotnice, które w tym roku są jednocześnie zewnętrznymi osłonami elektrycznych silników. Ulepszona została także autorska bateria, w której zwiększono napięcie nominalne z 560 do 600 volt, co przełożyło się na poprawę wydajności całego układu napędowego.
“Choć rok akademicki dobiega końca, to przed nami najbardziej intensywny moment sezonu - testy na torze oraz europejskie zawody. Do pierwszej edycji pozostał zaledwie tydzień, więc w kolejnych dniach będziemy dokonywać ostatnich poprawek przy bolidzie, a także przygotowywać się do konkurencji statycznych.” - komentuje Joanna Popielewska, liderka działu business
W tym roku wrocławscy studenci zmierzą się z czołowymi europejskimi zespołami podczas czterech międzynarodowych i prestiżowych edycji zawodów Formula Student, odbywających się na Węgrzech, w Holandii, Austrii i Czechach, gdzie dodatkowo zaprezentują się w klasie Driverless - autonomicznie.
In each season, we create a new racing car. We have as many as twelve unique models of combustion cars, each of which can easily outperform the previous one. Last season, the first electric car with autonomous driving systems in the history of the Team – RT12e – was created. We are currently working on our fourteenth construction.
PWR Racing Team
General Information
Original Project & Execution: Maria Kanczewska & Dawid Chmal
Developed and maintained with ❤️ by KN Solvro
© 2025 All rights reserved.