Pierwsze zawody po ponad rocznej przerwie i pierwsze w historii zespołu w Niderlandach! Pomimo wielu obostrzeń (ograniczenie liczby członków zespołu do kilkunastu osób, konkurencje statyczne rozgrywane online) nie mogliśmy się ich już doczekać. Mieliśmy 5 dni na udowodnienie, ile wart jest nasz bolid. Na początku inspekcja techniczna, podczas której sprawdzana była m.in. skuteczność układu hamulcowego czy głośność pojazdu. Ta poszła nam bez większych problemów i gdy inne zespoły wciąż się z nią zmagały, my przygotowywaliśmy się już do pierwszej konkurencji dynamicznej – Skid Pada, czyli jeździe po “ósemce”. W międzyczasie odbyły się finały Business Plan Presentation, gdzie nasi menedżerowie bronili przed sędziami pomysłu biznesowego.
Kolejne dni były już przeznaczone tylko na jazdę po torze – ponownie podeszliśmy do konkurencji Skid Pad, poprawiając nasz i tak już bardzo dobry czas przejazdu. Potem Acceleration, czyli konkurencja, w której sprawdzane jest przyspieszenie samochodu.
Następnie Autocross – jazda po torze z elementami slalomu i zakrętami. Jednocześnie wyniki z tej konkurencji wpływają kolejność na przejazdu w Endurance and Efficiency – nieprzerwanej jeździe przez 22 km, z przerwą na zmianę kierowcy.
Właśnie ta ostatnia konkurencja mocno wpływa na wyniki – stanowi prawie połowę punktów w rywalizacji. Czasy poszczególnych okrążeń plasowały nas w czołówce. Niestety, w czasie jazdy pachołek zahaczył o urządzenie do mierzenia czasu, co spowodowało jego odczepienie się od bolidu. Decyzją sędziów zostaliśmy zdyskwalifikowani w tej konkurencji.
Nieukończenie przejazdu kosztowało nas utratę prawie połowy punktów. Wszystkie pozostałe konkurencje poszły nam jednak na tyle dobrze, że zawody zakończyliśmy na 10. miejscu. Przede wszystkim te zawody pokazały nam, że nasze auto jest gotowe do rywalizacji z najlepszymi drużynami.
Potwierdzają to zdobyte nagrody i pozycje:
1. miejsce w Skid Padzie
3. miejsce w Business Plan Presentation
4. miejsce w Acceleration
4. miejsce w Autocrossie
6. miejsce w Cost and Manufacturing
8. miejsce w Engineering Design
Teraz chwila odpoczynku, przygotowanie bolidu i 26. lipca rozpoczynamy rywalizację w Formula Student Czech Republic.