

PWR Racing Team to Strategiczne Koło Naukowe Politechniki Wrocławskiej, a zarazem najstarszy i najbardziej utytułowany Zespół wyścigowy Formuły Student w Polsce. Od 2009 roku grupa ok. 80 studentów i studentek wrocławskich uczelni co roku konstruuje bolidy i startuje nimi w prestiżowych zawodach inżynierskich odbywających się na całym świecie. Największym sukcesem PWR Racing Teamu jest wygranie całej edycji zawodów, co miało miejsce Formula SAE Italy w 2017 roku. Było to pierwsze zwycięstwo polskiego Zespołu Formuły Student w historii.
Na przestrzeni swojej działalności Zespół skonstruował 12 bolidów spalinowych, które zdobywały czołowe miejsca w zawodach Formuły Student w całej Europie i na świecie. Podążając za zmianami w branży motoryzacyjnej, PWR Racing Team podjął nowe wyzwanie i rozpoczął budowę konstrukcji napędzanych elektrycznych. Członkowie Zespołu dokonali zmiany napędu w zaledwie jeden rok. Ponadto w tym samym czasie stworzono zestaw rozwiązań pozwalający na jazdę autonomiczną. Rozpoczynając nową erę, w 2022 roku powstał pierwszy bolid elektryczny z systemami jazdy autonomicznej — RT12e. Obecnie Zespół pracuje nad 4 konstrukcją tego typu — RT15e.
Zaprojektowanie i konstrukcja bolidu klasy Formuła Student to zaawansowany, interdyscyplinarny projekt inżynierski, pozwalający rozwinąć się młodym inżynierom i menedżerom. Wymaga ogromu zaangażowania ze strony Zespołu, co przekłada się na tysiące godzin, które Członkowie spędzają w warsztacie, rozwijając projekt oraz wykonując swoje części. Konstrukcja pojazdu jest możliwa dzięki wsparciu Politechniki Wrocławskiej, Miasta Wrocław, Fundacji Manus, a także ponad 120 partnerów — firm i instytucji z całej Europy.
Przy ulicy Sopockiej 16, w spokojnej okolicy Wrocławia, znajdują się nasze warsztaty – garaże, w których z pasją i zaangażowaniem pracujemy nad naszymi bolidami. Te pięć przestronnych garaży to nasza strefa kreatywności i innowacji, gdzie każdego dnia zespół PWR Racing Team stawia czoła nowym wyzwaniom inżynieryjnym. Każdy z garaży jest dostosowany do specyficznych potrzeb naszych działów, zapewniając optymalne warunki do pracy nad zawieszeniem, aerodynamiką, elektroniką czy systemami autonomicznymi naszych bolidów. Przestrzeń ta nie tylko sprzyja rozwojowi technologicznemu, ale również stanowi miejsce integracji zespołu, wymiany wiedzy i wspólnego rozwiązywania problemów.


CZŁONKÓW
Których łączy jedna pasja
PROJEKTÓW
Bolidów wyścigowych
OSIĄGNIĘĆ
W międzynarodowych zawodach
PWR Racing Team jest najstarszym oraz najbardziej utytułowanym Zespołem Formuły Student w Polsce. Od powstania w 2009 roku zaprojektowaliśmy, a następnie skonstruowaliśmy 15 pojazdów - w tym 12 bolidów spalinowych oraz trzy elektryczne z systemami jazdy autonomicznej. Aktualnie pracujemy nad czwartą tego typu konstrukcją. Z sezonu na sezon staramy się udoskonalać tworzone przez nas projekty oraz wykorzystywać coraz bardziej innowacyjne rozwiązania inżynierskie. Na przestrzeni 15 lat funkcjonowania dwukrotnie uplasowaliśmy się na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej zawodów, tym samym wygrywając całą edycję. Po raz pierwszy miało to miejsce w 2017 roku podczas SAE Italy, a ponownie dokonaliśmy tego w trakcie pierwszej polskiej odsłony rywalizacji w sezonie 2022/2023. Obecnie od dwóch lat PWR Racing Team utrzymuje tytuł najlepszego polskiego Zespołu Formuły Student.
Dział zajmuje się projektowaniem i budową układu zawieszenia. Odpowiada również za elementy autonomicznego układu kierowniczego, hamulcowego, części mocowania czy struktury metalowe w monocoque.
W naszym dziale zajmiesz się:
projektowaniem i budową układu zawieszenia
projektowaniem i budową elementów autonomicznego układu kierowniczego
projektowaniem i budową układu hamulcowego
projektowaniem mocowań części

Dział odpowiada za własnoręczne wykonanie wszystkich elementów kompozytowych obecnych na bolidzie. Poczynając od największego elementu, czyli struktury nośnej, poprzez pakiet aerodynamiczny kończąc na ergonomii kierowcy oraz struktury ochronnej na baterię wysokiego napięcia.
W naszym dziale zajmiesz się:
modelowaniem elementów kompozytowych w programach CAD
symulacjami wytrzymałościowymi oraz optymalizacją struktur kompozytowych
symulacjami CFD pakietu aerodynamicznego
wykonaniem oraz badaniami wytrzymałościowymi elementów kompozytowych

Dział zajmujący się wizerunkiem Zespołu i promocją jego działań w mediach społecznościowych. Ponadto odpowiada za logistykę i organizację wydarzeń.
W naszym dziale zajmiesz się:
tworzeniem materiałów promocyjnych
organizacją wydarzeń
prowadzeniem social mediów

Dział zajmujący się rozwojem systemu autonomicznego oraz programowaniem mikroprocesorów sterujących interfejsem kierowcy, hamowaniem lub skręcaniem pojazdu. Odpowiada za działanie systemów planowania trasy, kontroli pojazdu czy percepcji, gdy w bolidzie nie znajduje się kierowca. Oprogramowanie pisane jest w takich językach programowania, jak C, C++, czy Python.
W naszym dziale zajmiesz się:
opracowywaniem algorytmów usprawniających jazdę autonomiczną
rozwojem systemów embedded

Dział zajmujący się projektowaniem płytek PCB, tworzeniem wiązek wysokiego i niskiego napięcia oraz budową autorskiej baterii wysokiego napięcia.
W naszym dziale zajmiesz się:
projektowaniem i wykonawstwem płytek PCB
projektowaniem w programach CAD oraz wykonawstwem wiązki niskiego oraz wysokiego napięcia zgodnych ze standardami motor sportowymi
modelowaniem obudów na elektronikę w programach CAD
projektowaniem oraz wykonawstwem baterii wysokiego napięcia
symulacjami termicznymi elektroniki oraz baterii
projektowaniem magistrali CAN

Dział zajmujący się maksymalizacją osiągów pojazdu, kinematyką i dynamiką pojazdu, akwizycją danych, układem napędowym oraz organizacją testów.
W naszym dziale zajmiesz się:
Symulacjami dynamiki pojazdu
Projektowaniem oraz rozwojem układu napędowego
Analizą danych z przejazdów

Dział odpowiadający za kontakt z partnerami, zarządzanie finansami Zespołu oraz przygotowywanie konkurencji statycznych na zawody Formula Student, takich jak prezentacja biznesowa.
W naszym dziale zajmiesz się:
Koordynacją zamówień, analizą danych, optymalizacją pracy Zespołu
Przygotowaniem prezentacji biznesowych
Kontaktem z partnerami

Zawody Formuły Student sprawdzają nie tylko osiągi bolidu, ale również wiedzę inżynierską oraz umiejętności zarządzania. Rywalizajca odbywa się w ramach dwóch klas w zależności od rodzaju bolidu — elektrycznej (EV) lub spalinowej (CV). Na niektórych edycjach istnieje też możliwość startowania w opcjonalnej kategorii autonomicznej (DV). Zespoły walczą ze sobą na przestrzeni kilku punktowanych konkurencji, które dzielą się na statyczne i dynamiczne. Zespół z największą ilością punktów na tysiąc możliwych, zostaje ogłoszony zwycięzcą swojej klasy. Sposób ich przyznawania różni się w niewielkim stopniu pomiędzy edycjami.


Konkurencja, która polega na jak najszybszym pokonaniu 75 metrów, dzięki czemu możliwe jest ocenienie przyspieszenia bolidu. Zespoły mają do dyspozycji dwie próby i lepsza z nich jest oceniana.

Konkurencja polegająca na jeździe po “ósemce”. Każdy Zespół ma do dyspozycji dwie próby, z których przy punktowaniu brana jest pod uwagę lepsza z nich.

Konkurencja, podczas której uczestnicy mają za zadanie pokonać jedno okrążenie na torze w jak najkrótszym czasie. W konkurencji może wziąć udział dwóch kierowców z danego Zespołu, a każdy z nich ma do dyspozycji dwa przejazdy. Pod uwagę brany jest najlepszy czas z czterech.

Konkurencja polegająca na wyścigu na około 22 kilometry. Po przejechaniu 11 kilometrów następuje zmiana kierowcy, na którą Zespół ma 3 minuty. Jest to najwyżej punktowana konkurencja, ale punkty otrzymują tylko Zespoły, które ukończyły przejazd.

Konkurencja oceniająca skrupulatność, z jaką przygotowano kosztorys projektu oraz wiedzę Członków Zespołu na temat kosztów materiałów oraz wytworzenia bolidu.

Konkurencja polegająca na prezentacji projektu bolidu. Sędziowie oceniają umiejętności inżynierskie oraz pomysłowość Członków Zespołu przy projektowaniu zarówno całokształtu, jak i poszczególnych systemów pojazdu. Jest to najwyżej punktowana konkurencja statyczna, którą oceniają eksperci z branży motoryzacyjnej.

Konkurencja, podczas której Członkowie Zespołu wcielają się w rolę zarządu start-upu, przykładowo tworzonych na zamówienie hamulców. Za pomocą dziesięciominutowej prezentacji mają za zadanie przekonać sędziów odgrywających inwestorów do wsparcia ich modelu biznesowego.


W każdym sezonie tworzymy nowy bolid wyścigowy. Na swoim koncie mamy aż dwanaście niepowtarzalnych modeli bolidów spalinowych, z czego każdy kolejny jest w stanie z łatwością pokonać poprzedni. W roku 2022 powstał pierwszy w historii Zespołu bolid elektryczny z systemami jazdy autonomicznej – RT12e. Aktualnie zajmujemy się budową naszej szesnastej konstrukcji, która nosi nazwę RT15e.
PWR Racing Team
Informacje Ogólne
Original Project & Execution: Maria Kanczewska & Dawid Chmal
Developed and maintained with ❤️ by KN Solvro
© 2025 All rights reserved.