Do budowy bolidu potrzeba więcej niż tylko materiałów do wykonania elementów. Tworząc zarówno pakiet aerodynamiczny, jak i główną strukturę nośną RT13e, korzystaliśmy ze specjalistycznych środków chemicznych. Mają one działanie między innymi czyszczące, wypełniające i rozdzielające. Są one niezbędne do poprawnego przygotowania powierzchni formy, na której następnie ułożone zostaną kolejne warstwy laminatu.
Podczas tego procesu od lat korzystamy z niezawodnych materiałów od firmy Chem-Trend. Rozpoczyna się on od oczyszczenia ich powierzchni za pomocą środka czyszczącego Chemlease Mold Cleaner. Następnie przy użyciu preparatu przygotowujących i uszczelniających, między innymi Chemlease 15 Sealer, wypełniamy mikroszczeliny w formach i minimalizujemy ich porowatość. Ten etap ma za zadanie zabezpieczenie przed uszkodzeniami nie tylko fizycznymi, ale i chemicznymi. Jest on kluczowy dla jakości i wyglądu gotowego elementu. Na koniec, aby móc wyciągnąć laminat z formy, stosujemy środki antyadhezyjne, w tym Chemlease 41-90, tworzące warstwę rozdzielającą.
Już po zakończeniu tego procesu, na gotową formę kładzione są warstwy włókna węglowego. Następnie trafiają one do autoklawu na wypał albo zostają przesycone żywicą w procesie infuzji.
PWR Racing Team z bolidem RT13e startowało w międzynarodowych zawodach we Włoszech, na Węgrzech i w Niemczech. Dodatkowo wygrał polską edycję Formuły Student i tym samym potwierdził swoją pozycję najlepszego Zespołu w Polsce.